Bij House of Selfcare respecteren we jouw privacy en nemen we deze zeer serieus. We vinden het belangrijk dat je weet hoe we jouw gegevens verzamelen, gebruiken en beschermen. We informeren je graag middels dit document over onze richtlijnen en maatregelen met betrekking tot gegevensverwerking en -beveiliging en privacy.

Dit beleid is van toepassing op alle bezoekers van onze website en op klanten die aankopen doen via onze webshop. We moedigen je aan om deze verklaring aandachtig door te lezen, zodat je begrijpt hoe we jouw persoonlijke gegevens behandelen en beveiligen.

House of Selfcare is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in dit document. Veel van deze gegevens zijn vereist om orders te verwerken en versturen. House of Selfcare bepaald welke gegevens worden verwerkt, voor welke doeleinden en voor welke termijn deze worden bewaard.

Contactgegevens:
info@houseofselfcare.nl
Cunerastraat 5 1688WC Nibbixwoud
+31 641190820

Persoonsgegevens die wij verwerken
House of Selfcare verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • Voor- en achternaam
  • Geslacht
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • IP-adres
  • Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt (bijvoorbeeld door een profiel  aan te maken of je in te schrijven voor de nieuwsbrief)
  • Locatiegegevens
  • Gegevens over jouw activiteiten op onze website
  • Internetbrowser en apparaat type
  • Bankrekeningnummer

Met welk doel wij persoonsgegevens verwerken
House of Selfcare verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Het afhandelen van jouw betaling
  • Verzenden van onze nieuwsbrief
  • Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
  • Je te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
  • Je de mogelijkheid te bieden een account aan te maken
  • Om goederen en diensten bij je af te leveren
  • House of Selfcare analyseert jouw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op jouw voorkeuren.

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
House of Selfcare bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen: 

  • Accountgegevens: Als je een account bij ons hebt aangemaakt, bewaren we je accountgegevens zolang je account actief is. Als je besluit je account te verwijderen, worden je gegevens binnen een redelijke termijn na het sluiten van je account verwijderd, tenzij we wettelijk verplicht zijn om bepaalde gegevens langer te bewaren.
  • Bestelgegevens: Gegevens met betrekking tot je aankopen, zoals factuurgegevens en bestelgeschiedenis, worden bewaard zolang als nodig is voor boekhoudkundige en wettelijke doeleinden, doorgaans zeven jaar, zoals vereist door de belastingwetgeving.
  • Marketinggegevens: Als je je hebt ingeschreven voor onze nieuwsbrief of andere marketingcommunicatie, bewaren we je contactgegevens en voorkeuren totdat je je uitschrijft of ons vraagt deze gegevens te verwijderen.
  • Correspondentie: Alle communicatie die je met ons hebt, inclusief e-mails en klantenserviceverzoeken, wordt bewaard zolang als nodig is om je te helpen en eventuele vragen of klachten op te lossen.
  • Cookies en vergelijkbare technologieën: De bewaartermijnen voor cookies en vergelijkbare technologieën variëren afhankelijk van het type cookie. Sessiecookies worden verwijderd zodra je je browser sluit, terwijl permanente cookies op je apparaat blijven totdat ze verlopen of worden verwijderd. Informatie die is verkregen door middel van cookies is niet te herleiden tot personen.

Delen van persoonsgegevens met derden
House of Selfcare deelt jouw persoonsgegevens met verschillende derden als dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Dit betreft: bezorgpartners, leveranciers, betaalpartners en/of IT-dienstverleners. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Dit kun je zelf doen via de persoonlijke instellingen van jouw account. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door ons bedrijf en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. House of Selfcare zal zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op jouw verzoek reageren. House of Selfcare wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
House of Selfcare vindt de bescherming van jouw gegevens heel belangrijk en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice via info@houseofselfcare.nl.

House of Selfcare heeft de volgende maatregelen genomen om jouw persoonsgegevens te beveiligen:

  • TLS (voorheen SSL) Wij versturen jouw gegevens via een beveiligde internetverbinding. Dit kun je zien aan de adresbalk ‘https’ en het hangslotje in de
    adresbalk.
  • DNSSEC is een extra beveiliging (aanvullend op DNS) voor het omzetten van een domeinnaam  naar het hieraan gekoppelde IP-adres; het wordt voorzien van een digitale handtekening. Je kunt die handtekening automatisch laten controleren. Op die manier voorkomen wij dat je omgeleid wordt naar een vals IP-adres.

Cookies
House of Selfcare gebruikt functionele en analytische cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van je computer, tablet of smartphone. Deze bestanden helpen ons om informatie over jouw bezoek te onthouden, zoals je voorkeuren en acties, zodat we je een betere en persoonlijkere ervaring kunnen bieden.

Welke soorten cookies gebruiken we?

  • Functionele cookies: Deze cookies zijn essentieel voor de basisfunctionaliteit van onze website. Ze zorgen ervoor dat de website correct werkt en onthouden bijvoorbeeld je inloggegevens en winkelwagentje. Zonder deze cookies zou de website niet goed kunnen functioneren.
  • Analytische cookies: Met analytische cookies kunnen we het gebruik van onze website meten en analyseren. Deze cookies verzamelen informatie over hoe bezoekers onze website gebruiken, welke pagina’s het meest worden bezocht en of ze foutmeldingen ontvangen. Deze gegevens helpen ons om de prestaties van de site te verbeteren en de gebruikerservaring te optimaliseren. 

Beheer van cookievoorkeuren
Bij je eerste bezoek aan onze website vragen we je om akkoord te gaan met het gebruik van cookies via een cookiebanner. Je kunt jouw cookievoorkeuren op elk moment aanpassen door de instellingen van je browser te wijzigen. Houd er rekening mee dat het uitschakelen van bepaalde cookies invloed kan hebben op de functionaliteit van de website en je gebruikservaring kan verminderen.

House of Selfcare, 19 juli 2024.